Bezsenność- liczenie baranów nie pomaga?

Liczę, liczę, liczę i liczę… Kolejny dzień z rzędu przeliczam ich kilkadziesiąt, nawet widzę jak pasą się na trawie i co i zasnąć dalej nie mogę. Kolejna nieprzespana noc, brak energii, chęci do życia. Bezsenność to problem, który dotyka coraz większą grupę osób. Stres, niewłaściwa dieta, przepracowanie, używki- nie pomagają spokojnie spać!

Sok z wiśni zamiast tabletek

Wiśnie na bezsenność.

Źródło: www.giardinaggio.it/

Już jakiś czas temu amerykańscy uczeni dowiedli, że pijąc sok z wiśni, śpimy lepiej. Przebadano siedem osób, które miały problem ze snem. Przez dwa tygodnie, dwa razy dziennie piły sok z wiśni. Przez kolejne dwa tygodnie inny. Wynik był zaskakujący. W okresie picia soku z wiśni, sen wydłużył się prawie o 90 minut. Śpimy nie tylko dłużej, ale i lepiej, efektywniej, głębiej. Sok wiśniowy działa na bezsenność dzięki temu, że zawiera tryptofan- aminokwas, który podwyższa poziom melatoniny. Odpowiada ona za zdrowy sen, regenerację i samopoczucie. Innym polecanym na bezsenność owocem jest kiwi, to alternatywa dla wszystkich, którzy nie przepadają za wiśnią.

Bezsenność a alkohol

Często słyszę opinie, że na bezsenność dobrze działa lampka wina czy innego trunku. Absolutnie odradzam ten sposób „leczenia” bezsenności. Alkohol może i pomoże zasnąć, ale nie będzie to zdrowy sen! Obudzimy się zmęczeni i niewyspani. A w dłuższej perspektywie problem się pogłębi.

Herbatka z melisy na zdrowy sen

Melisa na bezsenność.

Źródło: Znaleziono na plantoftheweek.org

Jeśli cierpisz na bezsenność, pij na godzinę przed snem herbatkę z melisy, głodu bądź kozłka lekarskiego. Uspokajają wyciszają i ułatwiają zasypianie. 

Dobry sen to podstawa, dlatego jeśli cierpisz na bezsenność, nie bagatelizuj problemu!

Źródło głównego obrazka: http://www.slovenskenovice.si.

Autor: Ania

Udostępnij ten post na

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.