Ćwiczenia na szczupłe nogi

Ćwiczenia na szczupłe nogiCo sprawia, że kobiety czują się atrakcyjne? Z całą pewnością pewność siebie i poczucie własnej wartości. Jednak w obecnym świecie, wygląd zewnętrzny także ma znaczenia, a wiele kobiet marzy o tym, by mieć… piękne nogi. Jak to osiągnąć? Jednym ze sposobów będą ćwiczenia na szczupłe nogi.

Od tego, jak wyglądamy i jak się prezentujemy, zależy jak postrzegają nas inni. Nie jest to tylko „wymysł” XXI wieku. Od zawsze było tak, że im ładniej ktoś wyglądał, tym jego status był wyższy. Przeprowadzono nawet dość interesujące badania w których wyszło na jaw, że łatwiej ufamy osobom ubranym schludnie i zadbanym. Jeżeli do tego były „ładne”, większość z badanych ufała im od pierwszych słów.

Niestety, ale często postrzegani jesteśmy przez pryzmat naszego wyglądu i trudno będzie to zmienić. Najważniejsze jest jednak to, byśmy czuli się dobrze sami ze sobą, a wtedy wszystko może zacząć się lepiej układać. Ważne jest też to, byśmy o siebie trochę zadbali. Nie tylko dlatego, żeby inni patrzyli na nas z podziwem, ale przede wszystkim dla nas samych. Dla naszego zdrowia, bo przecież już stare powiedzenie mówi, że „w zdrowym ciele, zdrowy duch”. I to wyjątkowo prawdziwe powiedzenie.

Zgrabne nogi

Piękne nogi to często zasługa genetyki, choć nawet jej trzeba odrobinę pomóc. W jaki sposób? Najlepiej zacząć od diety, która sprawi, że całe nasze ciało odzyska sprawność i wigor. Oczywiście, by dobrze taką dietę dla siebie rozpisać, przyda nam się pomoc. Najlepiej wybrać się do sprawdzonego dietetyka, który zważy nas, odpowie na wszelkie nurtujące nas pytania oraz przygotuje plan posiłków. Będzie to od nas wymagało samozaparcia oraz dużej wytrwałości, ale na pewno się opłaci. Mogą minąć tygodnie, ale spadek wagi mamy zagwarantowany.

Ćwiczenia na szczupłe nogi

Gdy to już nastąpi, warto zadbać o to, by nasze ciało zyskało na sprężystości. To zapewni nam oczywiście aktywność fizyczna.

Ćwiczenia na szczupłe nogi

Tutaj również przydałaby nam się pomoc fachowca, czyli uprawionego trenera, jednak część z ćwiczeń na szczupłe nogi, można wykonać samodzielnie. Interesujące jest to, że do ich wykonania nie potrzebujemy wcale bardzo specjalistycznego sprzętu. Wystarczy zwykła skakanka. Regularne skakanie z jej wykorzystaniem poprawi naszą kondycję, ale także ogólnie na nasze samopoczucie. Pamiętajmy, że wygląd nóg jest głównie uzależniony od ich umięśnienia. Skakanie na skakance znacznie nam pomoże w wypracowaniu mięśni, a dzięki temu możemy uzyskać wrażenie, że mamy szczupłe nogi. W rzeczywistości będą one silne i mocne, a to równie ważne. Pamiętajmy tylko o tym, że w przypadku dużej nadwagi, takie ćwiczenia nie są dla nas odpowiednie. Wcześniej powinniśmy odrobinę schudnąć.

Jak wyszczuplić nogi?

Warto zacząć od ud. Połóżmy się na boku, a noga która leży na ziemi niech będzie lekko ugięta. Drugą zaczynamy podnosić i opuszczać. Ćwiczenie nazywa się pół nożyce i warto je powtarzać po około 20 powtórzeń w trzech seriach. To trudniejsze niż się może wydawać, ale należy odrobinę pocierpieć, by móc później cieszyć się z efektów. Oczywiście powinniśmy wykonywać te ćwiczenie dla obu nóg, a nie tylko jednej.

Kolejnym z ćwiczeń, które pomoże nam uzyskać szczupłe nogi będą znane nam jeszcze z podstawówki aktywności. Mowa o przysiadach. Ważne jest jednak to, by odpowiednio je wykonywać, bo tym samym uzyskamy znacznie lepszy efekt. Należy więc stanąć na lekko rozstawionych nogach, ale tak, by nasze kolana nie wystawały poza linię bioder. Pamiętajmy o tym, by mieć wyprostowane plecy, a podczas robienia przysiadów nasze stopy w całości dotykały ziemi. Ile powinniśmy robić takich przysiadów? Najlepiej zacząć tak, żeby nie obciążać zbytnio całego organizmu, ani stawów. Na początku niech będzie to około dwudziestu przysiadów, a gdy będziemy czuć się już pewniej, zwiększajmy stopniowo ich liczbę.

Ćwiczenia na szczupłe nogi

By mieć zadbane, zgrabne nogi, czasem wystarczy tylko zmienić przyzwyczajenia. Po pierwsze dieta i ćwiczenia, ale te ostatnie mogą być znacznie przyjemniejsze, a co więcej, wykonywane bezwiednie. Jak? W bardzo prosty sposób. Zwiększmy w naszym codziennym życiu liczbę pokonywanych pieszo kilometrów. Nie musimy wcale biegać. Na sam początek niech będą to spacery. Możemy w drodze do pracy wysiadać o jeden przystanek wcześniej i zwyczajnie go przejść. W weekendy znacznie przyjemniej będzie wyjść na spacer, niż spędzając go przed telewizorem. Nawet w gorszą pogodę można spędzić odrobinę czasu na świeżym powietrzu.

Genetyka to nie wszystko

By jeszcze lepiej zadbać o naszą kondycję, a tym samym o nasze nogi, korzystajmy ze schodów zamiast z windy. Wchodzenie po schodach wpływa pozytywnie na mięśnie, które odpowiednio wytrenowane staną się naszą wizytówką. Będzie to częściowo substytutem ćwiczeń wykonywanych na siłowni, a konkretniej steppera. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by korzystać także z niego, ale samo codzienne wchodzenie po schodach ujędrni nasze łydki, uda, a co ciekawe, również pośladki.

Istnieje wiele sposobów na to, jak wyszczuplić nogi. Ćwiczenia oraz dieta to jednak mus, bo nic nie dzieje się samo. Niezależnie od tego, jak dobre mamy geny. I o tym pamiętajmy!

Autor: Redakcja

Udostępnij ten post na

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.