Orzechy włoskie- zdrowe, ale kaloryczne

Orzechy włoskie są stosunkowo łatwo dostępne. W sklepach, na targach, można je kupić w łupinie bądź bez. Są bardzo zdrowe i śmiało mogą zastąpić nawet ryby w diecie. Należy jednak pamiętać, że są kaloryczne i należy jeść je z umiarem. 

Pięć orzechów równa się jeden pączek

Orzechy włoskie.

Źródło: pl.pinterest.com.

Co dostarczamy do organizmu jedząc pączka, a co orzechy? W pierwszym przypadku niezdrowe tłuszcze i cukier, a w drugim szlachetny tłuszcz i pełnowartościowe białko! Zdecydowanie polecam, gdy macie ochotę na pączka, sięgnąć po orzechy włoskie. Są też bogactwem witam i minerałów, to dlatego stanowią zdrową, a zarazem bardzo sycącą przekąskę. Po orzechy włoskie warto sięgać w każdym wieku i dawać je również dzieciom. Można je przemycać w deserach czy daniach na słono. Orzechy, podobnie jak ryby, zawierają zdrowe wielonienasycone kwasy tłuszczowe. Jeśli nie jadasz ryb bądź rzadko goszczą na stole, zacznij jeść orzechy. 

Orzechy włoskie na zdrowe serce i nie tylko

Jedzenie na zdrowe serce.

Źródło: zdrowie.onet.pl.

Dzięki wysokiej zawartości antyoksydantów, dobroczynnie wpływają na pracę serca oraz układ krwionośny. Polecane osobom z chorobami układu krążenia jak również profilaktycznie. Pozytywnie wpływają na leczenie żylaków oraz hemoroidów, obniżają ryzyko raka, wpływają na kondycję skóry. Chrupiące orzechy włoskie polecane są również kobietom w ciąży, ze względu na zawartość kwasu foliowego oraz osobom uczącym się, usprawniają pracę mózgu (fosfor). Ciekawostką dla niektórych być może będzie to, że pomagają w walce z nadpotliwością. Idealnie sprawdza się napar z liści orzecha, gdy mamy problem z nadmiernie pocącymi się stopami. 

Co tu dużo mówić, orzechów włoskich nie może zabraknąć w domu!

Źródło głównego obrazka: pl.pinterest.com.

Autor: Ania

Udostępnij ten post na

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.