Sery pleśniowe- cenne w diecie?

Kojarzą się z Francją, dobrym winem, wykwintną przekąską. Dla smakoszy i koneserów. Sery pleśniowe mają specyficzny smak i zapach, albo się je lubi albo nie! Są cennym źródłem wielu składników odżywczych i dostarczają konkretnej dawki energii.

Sery pleśniowe od środka

Sery pleśniowe.

Źródło: pl.pinterest.com.

Łatwo przyswajalne białko, prawdziwe bogactwo fosforu i wapnia, a także niekwestionowane źródło potasu oraz sodu. Ponadto, sery pleśniowe zawierają witaminę A, witaminy z grupy B (głównie B2), witaminę D, E, K. Sery pleśniowe są również źródłem tyrozyny. Jest to aminokwas, który zwiększa wytrzymałość organizmu, na zmęczenie, poprawia nastrój. Jego brak powoduje stany depresyjne. Francuzi podają ser pleśniowy maluchom już od pierwszego roku życia. Osobiście uważam, że lepiej z tym poczekać. Ser pleśniowy jest zdrowy i jeśli go lubimy, to jak najbardziej nie należy z niego rezygnować.

Dla aktywnych, o poranku i na obiad

Sałatka z serem pleśniowym.

Źródło: preventionrd.com

Ser pleśniowy jest kaloryczny, dostarcza sporo energii, dlatego by nie odkładał się tu i tam, sięgaj po niego, gdy aktywnie spędzasz czas. Doskonale sprawdzi się jako dodatek do sałatek, na kanapki, do mięs, a także jako samodzielna przekąska. Ser pleśniowy dodaje się również do sosów, makaronów czy zup. Idealny jako przekąska w trakcie spotkań ze znajomymi przy winie. Prosty, a zarazem bardzo smaczny dodatek.

Nie każdy może go jeść

Serów pleśniowych nie powinny jeść kobiety w ciąży. Poza tym z diety powinny je wykluczyć osoby z nadciśnieniem, chorobami układu krążenia, miażdżycą, ze skłonnością do migren oraz osoby z alergią na białko mleka krowiego. 

Źródło głównego obrazka: smakizpolski.com.pl.

Autor: Ania

Udostępnij ten post na

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.