Sprawdzone sposoby na dobry sen

senKłopoty z zasypianiem zdarzają się każdemu. Często nie znamy nawet ich przyczyny, a o problem bezsenności obwiniamy tak naprawdę wszystko. Co ją powoduje i jak sobie z nią skutecznie poradzić?

Na początku warto zaznaczyć, że nie każde problemy ze snem to od razu objaw bezsenności. Często to tylko czasowa przypadłość, która wymaga prostej i szybkiej reakcji, by zażegnać problem. Jeżeli jednak żaden ze sposobów nie działa i dalej co noc zaśnięcie stanowi nie lada wyzwanie, najlepiej udać się do lekarza specjalisty. Inaczej nasz organizm wystawiamy na bardzo ciężką próbę.

Kluczem do rozwiązania problemów z zaśnięciem może być nowy materac. Zbyt miękkie lub twarde podłoże może prowadzić nie tylko do kłopotów ze snem, ale także do tego, że codziennie rano będzie się doświadczać bólu pleców. W kwestii wyboru materaca najlepiej poradzić się specjalistów, którzy chętnie podzielą się swoją wiedzą i pracują w sklepach oferujących odpowiedni asortyment.

sen

Sposobem na dobry sen będzie także zadbanie o to, co nas otacza. Chodzi oczywiście o wyeliminowanie źródeł hałasu, które źle wpływają na samopoczucie. Nie zawsze da się to zrobić, ale często może pomóc zamknięcie okna (szczególnie w okresie letnim) lub też zakupienie zatyczek do uszu. Należy także zadbać o to, by temperatura w pomieszczeniu była na odpowiednim poziomie. Optymalna temperatura nie powinna przekraczać 21-22 stopni Celsjusza. Zbyt wychłodzona lub nagrzana sypialnia sprawi, że zaśnięcie będzie stanowiło duży problem.

Warto unikać drzemek w ciągu dnia, nawet wtedy, gdy jesteśmy zmęczeni. Taka przerwa w ciągu dnia sprawi, że wieczorem dalej będziemy pobudzeni, a o zaśnięciu można zapomnieć. Jeżeli chodzi o posiłki, to nie powinno spożywać się niczego ciężkostrawnego. Lekka kolacja na dwie, trzy godziny przed położeniem się spać będzie optymalnym rozwiązaniem, a to jeszcze nie wszystkie sposoby na dobry sen.

Autor: Redakcja

Udostępnij ten post na

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.