Trening na rzeźbę – podstawowe porady

trening na rzeźbęCzęsto możemy zastanawiać się, jak rozpocząć tak zwany trening na rzeźbę. Chodzi o zestaw ćwiczeń, który pozwoli nam ukształtować nasze ciało i sprawi, że będzie ono wyglądało, jak z okładki czasopisma fitness. Nie jest to łatwe zadanie, ale jak najbardziej wykonalne. Wystarczy podejść do niego odpowiednio i z głową.

Przede wszystkim, zanim rozpocznie się trening na rzeźbę, warto porozmawiać o nim z profesjonalistą. Niemal na każdej siłowni znajdziemy trenera personalnego, który doradzi nam jak i kiedy zacząć, żeby osiągnąć odpowiednie wyniki. Dobrze go posłuchać, a przedstawione poniżej porady wykorzystać już po konsultacji. W końcu mówimy o swoim ciele o które należy odpowiednio dbać tak, żeby przypadkiem nie wyrządzić sobie krzywdy.

Trening na rzeźbę – od czego zacząć?

Jedną z pierwszych rzeczy, na które powinno się zwrócić uwagę w momencie rozpoczynania treningu, jest to, jak się odżywiamy. Nie od dziś wiadomo, że to jeden z podstawowych czynników, który wpływa na sylwetkę oraz na to, jak można z nią pracować. Ważne jest tutaj to, że chcą uwidocznić masę mięśniową, nie jest równoznaczne z tym, że ma się nic nie jeść. Głodówka nigdy nie była niczym dobrym, a w przypadku podjęcia treningu jest wręcz zakazana. Organizm potrzebuje energii i musi skądś ją brać.

Dieta na rzeźbę

Jaka jest więc odpowiednia dieta na rzeźbę? Tutaj powinna ona zostać opracowana przez profesjonalistę, ale można się kierować kilkoma prostymi zasadami, zanim wprowadzi się ją w życie. Pierwszą z nich już wymieniliśmy i chodzi oczywiście o to, żeby się nie głodzić. Co więcej, dieta na rzeźbę wymaga wręcz spożywania regularnych posiłków w równych odstępach czasu. Im dłuższe przerwy pomiędzy posiłkami, tym większa szansa na to, że zgromadzony w organizmie tłuszcz zacznie się odkładać, a tego przecież nie chcemy.

Kolejnym istotnym elementem jest to, żeby nie zapominać o uzupełnianiu płynów. Innymi słowy, nie powinno się zapominać o piciu wody i to najlepiej w dużych ilościach. Warto jednak pamiętać, że samo picie wody także powinno być dobrze rozłożone w czasie. Picie całej butelki „na raz” może wyrządzić więcej szkód, niż korzyści. Lepiej nawadniać organizm regularnie i w odpowiednich odstępach czasowych.

trening na rzeźbę

Dobrze też rozważyć zrezygnowanie z węglowodanów prostych, które znajdują się między innymi w białym pieczywie, makaronach, ryżu, a także w owocach. Najlepiej zastąpić je węglowodanami złożonymi. Te znajdziemy m.in. w chlebie wieloziarnistym i wszelkich odmianach brązowego ryżu czy makaronu. Dbaj także o różnorodność w diecie tak, żeby mikroskładniki były w odpowiednich proporcjach. Nie rezygnuj także z owoców, bo to przecież niezastąpione źródło witamin. Postaraj się także ograniczyć wieczorne podjadanie, bo to niczemu nie służy. Dieta na rzeźbę uzależniona będzie od naszej wagi, aktywności w ciągu dnia oraz tego, jak wygląda plan treningowy, który został nam ustalony.

Ćwiczenia na rzeźbę

Wiele osób zadaje sobie pytanie – jak ćwiczyć na rzeźbę? Tutaj próżno szukać jednej i dobrej odpowiedzi, bo każde ciało reaguje inaczej. Niemniej są oczywiście ćwiczenia na rzeźbę, które warto znać i co więcej, wykonywać. Jak już było wspomniane, odpowiedni plan treningowy powinien zostać dobrany przez specjalistę. W szczególności wtedy, kiedy nie ćwiczyliśmy nigdy tak intensywnie, a zależy nam tylko na poprawie sylwetki. Przede wszystkim koniecznie należy pamiętać o bezpieczeństwie i nie przeciążaniu siebie oraz organizmu.

Ćwiczenia na rzeźbę można także nazywać aktywnościami globalnymi, czyli takimi, które angażują różne partie naszego ciała. Do nich możemy zaliczyć przysiady w różnej formie, tak zwany martwy ciąg czy też podciągnie lub wyciskanie. Te zestawy ćwiczeń nadadzą się na osób początkujących, które nie miały wcześniej dużej styczności z siłownią czy w ogóle z aktywnościami fizycznymi. W ich przypadku trzeba bardzo uważać tak, żeby nie przeszarżować. Na siłowni czy w domu można sobie wyrządzić sporą krzywdę wtedy, kiedy nie robimy czegoś profesjonalnie.

trening na rzeźbę

Podczas ćwiczeń istotna też będzie ich intensywność, czyli liczba powtórzeń. Warto podczas całego procesu stale kontrolować swoją wagę. Zaleca się, żeby trening na rzeźbę rozpoczynać w momencie, kiedy w organizmie masa tłuszczowa nie jest większa niż 12 procent. Najlepiej wykonywać ćwiczenia pod okiem profesjonalisty, szczególnie wtedy, kiedy będzie to np. wyciskanie na ławeczce czy korzystanie z ćwiczeń izolacyjnych na różnego rodzaju maszynach.

Trening dla każdego?

Oczywiście nie każdy może i nie każdy powinien zabierać się za kształtowanie rzeźby. Szczególnie wtedy, kiedy w jego ciele są jeszcze nadprogramowe kilogramy. Taki trening powinien zacząć się w odpowiednim dla nas okresie. Tylko w ten sposób, ćwiczenia na rzeźbę będą miały odpowiedni wpływ na nasze ciało, a my będziemy w stanie zaobserwować wyniki. Na te przyjdzie oczywiście trochę poczekać, ale zdecydowanie warto to zrobić. W końcu nasze ciało to świątynia, o którą trzeba dbać.

Autor: Redakcja

Udostępnij ten post na

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.