Zdrowo, lekko, pysznie!

Gdy nadchodzą upały nasz apetyt się zmniejsza, chętniej sięgamy po owoce i warzywa, zdrowe i lekkie posiłki. Nie zapominajmy jednak o tym, że pyszne i pełnowartościowe śniadanie to energia na cały aktywny dzień!

Dziś podzielę się moimi ulubionymi przepisami na letnie śniadanie:

  1. Banany pokrojone w plasterki, skropione sokiem z cytryny, ze szczyptą soli (Tak! Odrobina soli podkreśla smak), łyżką miodu i moimi ulubionymi pestkami dyni! Pycha!banana
  2.  Jajka zapiekane w połówkach papryki. Wyglądają imponująco, smakują wybornie, a przygotowanie ich jest dziecinnie proste! Do wydrążonej połówki papryki wkładamy trochę posiekanej w kostkę szynki, lub tego, na co mamy akurat ochotę. Na wierzch wbijamy jajko. Teraz czas na szczyptę soli i pieprzu i… wstawiamy do rozgrzanego piekarnika (200 stopni C). Pieczemy około 15-20 minut, dopóki jajko się zetnie. Całość posypujemy szczypiorkiem, koperkiem lub pietruszką.  Najlepiej smakuje prosto z pieca!papryka
  3. Na koniec moja królowa śniadań – owsianka. Jest pyszna i szybko się ją przygotowuje. Najbardziej jednak lubię to uczucie przyjemnego nasycenia, bez żadnego obciążenia żołądka, które trwa przez wiele godzin w ciągu dnia. Płatki owsiane gotujemy na wodzie do miękkości (w zależności od rodzaju płatków trwa to 2-5minut, informacje znajdziemy na opakowaniu). Kiedy jest jeszcze ciepła przekładamy ją do miseczki. Na wierzch dodajemy 2-3 łyżki gęstego jogurtu, a dzieło koronujemy świeżymi owocami, na przykład truskawkami. Niebo w gębie!Healthy breakfast - oatmeal with blackberries, blueberries and raspberries

Autor: Redakcja

Udostępnij ten post na

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.